Ποια είναι τελικά η αλήθεια για το τρένο;

 

ΠροαστιακόςΜε αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα στα τοπικά mediablogs, που αφορούν την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου στο Λαύριο και τη σύγχυση που έχει δημιουργηθεί γύρω από το θέμα σχετικά με την απένταξη του έργου από το ΕΣΠΑ, ο Δήμος Λαυρεωτικής διευκρινίζει τα κάτωθι:

Το Υπουργείο Μεταφορών σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ, κατόπιν πίεσης της παρούσας Δημοτικής Αρχής, έχουν προτείνει την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου από το Κορωπί έως το Λαύριο, σε συνδυασμό με την οδική σύνδεση με την Αττική Οδό και την αναβάθμιση και πλήρη λειτουργία του λιμανιού ως επιβατικού και τουριστικού (φιλοξενία κρουαζιερόπλοιων, γιοτ κ.α.) Το έργο αυτό, που είχε απενταχθεί πέρυσι το καλοκαίρι, έπειτα από σκληρή και συνεχή προσπάθεια του Δημάρχου Δημήτρη Λουκά και προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού Α.Τσίπρα, έχει πλέον αναρτηθεί στην επενδυτική πύλη του ευρωπαϊκού πακέτου χρηματοδότησης Γιούνκερ και έχει «κλειδώσει».

Αυτό που αλλάζει είναι ο τρόπος χρηματοδότησης του έργου, δηλαδή αντί για εθνική χρηματοδότηση ή ΕΣΠΑ, το έργο θα ολοκληρωθεί με κονδύλια από το ευρωπαϊκό πακέτο Γιούνκερ και ιδιωτικούς πόρους από τους επενδυτές που θα εξευρεθούν. Η ΕΡΓΟΣΕ, για την οποία η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου αποτελεί πρώτη προτεραιότητα, έχει ήδη καταθέσει στη διαχειριστική αρχή Τεχνικό Δελτίο με προμελέτες, προκειμένου να προχωρήσει με τη μέθοδο της μελέτης-κατασκευής. Δεν θα είναι λοιπόν το κλασικό δημόσιο έργο, στο οποίο γίνονται μελέτες και έπειτα προκηρύσσεται διαγωνισμός για την κατασκευή του, αλλά μελέτη και κατασκευή θα γίνονται παράλληλα. Η υλοποίηση του έργου με την παραπάνω μέθοδο θα έχει τεράστιο όφελος για τους πολίτες, καθώς θα εξοικονομηθεί σημαντικός χρόνος (έως και 2 περίπου χρόνια) για την ολοκλήρωση των προαναφερθέντων έργων.

Η Περιφέρεια Αττικής από πλευράς της, εκτελώντας στην παρούσα φάση τις απαραίτητες προπαρασκευαστικές διαδικασίες, καλύπτει τη δαπάνη συμβούλων ωρίμανσης, οι οποίοι προετοιμάζουν τις τεχνικές λεπτομέρειες, ώστε μέχρι του χρόνου να έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για την προκήρυξη του διαγωνισμού μελετοκατασκευής της επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου έως το Λαύριο.

Τέλος, για τις απαλλοτριώσεις που θα γίνουν από τα σημεία που θα περάσει ο προαστιακός σιδηρόδρομος, έχει ήδη γίνει μια πρώτη εκτίμηση και οι εθνικοί πόροι που εξασφαλίστηκαν ανέρχονται στα 80.000.000€. Επομένως, ο σχεδιασμός για την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου έως το λιμάνι του Λαυρίου, έχει μπει στην τελική ευθεία και αποτελεί τεράστια επιτυχία για το Δήμο Λαυρεωτικής.

Ο Δήμαρχος Λαυρεωτικής Δημήτρης Λουκάς βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τους αρμόδιους παράγοντες, καθώς «ο Προαστιακός» αποτελεί το νούμερο ένα έργο στην ατζέντα διεκδικήσεων του Δήμου μας.

                                                                        Από το Γραφείο Τύπου & Επικοινωνίας

– See more at: http://www.lavreotiki.gr/index.php/%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CF%84%CF%8D%CF%80%CE%BF%CF%85/item/412-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B1-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B7-%CE%B1%CE%BB%CE%AE%CE%B8%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%84%CF%81%CE%AD%CE%BD%CE%BF.html#sthash.L5jv7ImE.dpuf


ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

Σχολιάστε

You can leave a response, or trackback from your own site.