Τα Μεσόγεια μπαίνουν «σφήνα» στη σύμβαση με το Ελ. Βενιζέλος

Οι τέσσερις δήμοι Κρωπίας, Μαρκοπούλου, Ραφήνας –Πικερμίου και Σπάτων – Αρτέμιδος έχουν παλιά γραμμάτια με το ΔΑΑ καθώς με μηνύσεις και αγωγές τους, ζητούν τα τελευταία χρόνια να τους καταβληθούν αποζημιώσεις και αντισταθμιστικά οφέλη

Διαπραγματεύσεις σε τρία επίπεδα με το ΤΑΙΠΕΔ και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών έχουν ξεκινήσει οι δήμοι Μεσογείων, διεκδικώντας αποζημιώσεις από το ΔΑΑ, που θα αποτελέσουν τμήμα της συνολικής διαπραγμάτευσης για την επέκταση της σύμβασης του αεροδρομίου κατά 20 χρόνια έως το 2046.
Οι τέσσερις δήμοι Κρωπίας, Μαρκοπούλου, Ραφήνας –Πικερμίου και Σπάτων – Αρτέμιδος έχουν παλιά γραμμάτια με το ΔΑΑ καθώς με μηνύσεις και αγωγές τους, ζητούν τα τελευταία χρόνια να τους καταβληθούν αποζημιώσεις και αντισταθμιστικά οφέλη. Μάλιστα, στο Συμβούλιο της Επικρατείας εκκρεμούν δύο ακόμη προσφυγές.
Με βάση τις διεκδικήσεις, οι δήμοι ζητούν μερίδιο 10% από τα έσοδα αξιοποίησης του Ελληνικού, ρύθμιση που είχε προβλεφθεί στον ιδρυτικό νόμο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (2338/1995), είσπραξη δημοτικών τελών και αντισταθμιστικό τέλος 2% λόγω της όχλησης και της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης που έχει προκαλέσει στην περιοχή τους η εγκατάσταση του αεροδρομίου.
Εκπρόσωπος των δήμων έχει συμμετάσχει τουλάχιστον σε δύο συναντήσεις στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης με το ΔΑΑ και το ΤΑΙΠΕΔ τους τελευταίους μήνες με στόχο να εξευρεθεί λύση, προκειμένου να κλείσει οριστικά η εκκρεμότητα ετών. Πρόσφατα μάλιστα, οι δήμοι Μεσογαίας απέσπασαν και την υποστήριξη της Περιφέρειας Αττικής, προκειμένου να διαμορφωθεί από κοινού ένα πλαίσιο προτάσεων και αιτημάτων για την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής του αεροδρομίου. Οι προτάσεις αυτές περιλαμβάνουν συμμετοχή εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού στις συζητήσεις και στις διαβουλεύσεις για την ανανέωση της σύμβασης μεταξύ δημοσίου και ΔΑΑ.
Επίσης την σύσταση ενιαίου φορέα διαχείρισης –ανάπτυξης της περιοχής με συμμετοχή της πολιτείας, της τοπικής αυτοδιοίκησης και του αεροδρομίου και αντισταθμιστικά λόγω της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης, της όχλησης, της κυκλοφοριακής φόρτισης.
Οι δήμοι Μεσογείων διεκδικούν και αλλαγές σε πολεοδομικό και χωροταξικό επίπεδο. Με την εγκατάσταση του ΔΑΑ στην περιοχή έχουν δεσμευθεί περίπου 20.000 στρέμματα – η ονομαζόμενη Ζώνη Περιορισμένης Ανάπτυξης Αεροδρομίου – 10.800 στρέμματα στον Δήμο Σπάτων –Αρτέμιδος, 4.000 στρέμματα στον Δήμο Παιανίας, 4.300 στρέμματα στον Δήμο Κρωπίας και 500 στρέμματα στον Δήμο Μαρκοπούλου.
Δεν έχει υπάρξει όμως καμία δέσμευση για το τι θα γίνει με τους ιδιοκτήτες των οποίων τα γεωτεμάχια ανήκουν στη δεσμευμένη ζώνη. Οι δήμοι υποστηρίζουν ότι έχουν γίνει επίσης συγκεκριμένες προτάσεις και για τον τρόπο που θα πρέπει το αεροδρόμιο να κάνει τις απαραίτητες απαλλοτριώσεις αλλά και για τις αλλαγές των χρήσεων γης στις παραπάνω περιοχές προκειμένου αυτές να αξιοποιηθούν και να αναβαθμιστούν προς όφελος τόσο των ίδιων των τοπικών κοινωνιών όσο και του αεροδρομίου.

Πηγή: www.newmoney.gr


ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

Σχολιάστε

You can leave a response, or trackback from your own site.