Θυμάρι – Κορωπί. Mία διαδρομή λεωφορείου γεμάτη λακκούβες

Με ικανοποίηση άκουσαν οι δημότες του Σαρωνικού, την εξαγγελία του Δημάρχου κ. Σωφρόνη, για την δρομολόγηση λεωφορείου από το Θυμάρι της Παλαιάς Φώκαιας έως τον σταθμό του Προαστιακού – Μετρό του Κορωπίου. Η ικανοποίηση μεγάλωσε και ακούστηκαν και πολλά μπράβο, όταν η εξαγγελία συμπληρώθηκε με την δήλωση ότι θα είναι εντελώς δωρεάν για τους πολίτες.

Σε ενημέρωση που έκανε ο ίδιος ο Δήμαρχος σχετικά με το θέμα, πληροφορηθήκαμε ότι ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών ενέκρινε με απόφασή του την «Δημοτική λεωφορειακή γραμμή» και η απόφασή του προωθήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να εκδοθεί η σχετική Υπουργική Απόφαση. Μέχρι σήμερα που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν έχει εκδοθεί τέτοια Υ.Α.

Κάθε εχέφρων πολίτης όφειλε να αναρωτηθεί, για κάποια θέματα που αφορούν την νέα λεωφορειακή γραμμή, π.χ. για το ποιους και πόσους θα  εξυπηρετήσει, και το κυριότερο πόσο θα κοστίσει στον Δήμο;

Προκειμένου να καταλήξουμε σε κάποιο συμπέρασμα, ζητήσαμε να μάθουμε εάν υπάρχει κάποια μελέτη (μελέτη σκοπιμότητας), η οποία να δικαιολογεί το κόστος που θα ανέρχεται σε 200.000 € ετησίως. Ρωτήσαμε Δημοτικούς Συμβούλους, η πλειοψηφία των οποίων μας απάντησε ότι είχαν αποχωρήσει από το συμβούλιο της 1ης Ιουνίου 2017 και δεν συμμετείχαν την σχετική συζήτηση. Όσο για την μελέτη, μας απάντησαν ότι δεν την είχαν διαβάσει και κάποιοι εξ΄ αυτών μας είπαν ότι δεν υπήρχε.

Επειδή γνωρίζουμε ότι πολλοί δημοτικοί Σύμβουλοι, ελάχιστα ασχολούνται με το τι αναφέρουν οι εισηγήσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και ότι ψηφίζουν κυρίως κατά πως επιθυμεί η ηγεσία της παράταξής τους, ζητήσαμε από το γραφείο του Δημάρχου, να μας κοινοποιήσει την μελέτη σκοπιμότητας, αλλά η απάντηση ήταν αρνητική, υποστηρίζοντας ότι «η Μελέτη δεν είναι δημοσιεύσιμη, καθώς ενδέχεται να τροποποιηθεί κατά την εφαρμογή»!!!  

Εφόσον η μελέτη «δεν είναι δημοσιεύσιμη», μπαίνουμε στο πειρασμό να θεωρήσουμε ότι δεν υπήρξε μελέτη ή ότι τα στοιχεία που έδειξε δεν στοιχειοθετούν πειστικά την ανάγκη ύπαρξης τέτοιας μορφής λεωφορειακή γραμμή. Πρέπει λοιπόν κατά την άποψή μας να εξηγηθεί επαρκώς ποια είναι η σκοπιμότητά της και γι΄ αυτό παραθέτουμε κάποια ερωτήματα.

Πρώτο: Βασικό ερώτημα που θα έπρεπε να απαντά μια μελέτη, είναι πόσοι θα χρησιμοποιούν την γραμμή για να φτάσουν στον Προαστιακό;

Δεύτερο: Επίσης, βασικό ερώτημα που θα έπρεπε να απαντηθεί, πριν αποφασιστεί και ανακοινωθεί ότι το μεταφορικό έργο θα αναλάβει το ΚΤΕΛ Αττικής, είναι αν έχει γίνει ή θα γίνει κάποιος μειοδοτικός διαγωνισμός. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρόκειται για απευθείας ανάθεση, πράξη που απαγορεύεται ρητά από τον νόμο και επισείει βαρύτατες ποινές, μια και πρόκειται για ιδιαίτερα μεγάλα ποσά. Στην απόφαση του ΔΣ της 1/6/2017 αναφέρεται ως ανάθεση στο ΚΤΕΛ. Είναι γνωστό ότι ο Ο.Α.Σ.Α αναλαμβάνει διαδημοτικό μεταφορικό έργο στο λεκανοπέδιο Αττικής  με σύνδεσή με τους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ, με ιδιαίτερη επιτυχία. Εξάλλου αυτό ακριβώς το έργο κάνει και η γραμμή 122.

Τρίτο: Αφορά το κόστος των 200.000 € που θα πληρώσει ο Δήμος για ένα χρόνο. Πως υπολογίστηκε αυτό το ποσό; Έχει ο Δήμος διαθέσιμα τόσο μεγάλα ποσά στον προϋπολογισμό του; Ακούμε πολύ συχνά από τον Δήμαρχο, για την στενότητα των οικονομικών του Δήμου, καταγγελίες για την μείωση των κρατικών επιδοτήσεων στους ΟΤΑ, που μεταφέρουν το μήνυμα στους δημότες ότι δεν περισσεύουν χρήματα για την καθαριότητα, για την βελτίωση του άθλιου οδικού δικτύου κ.α. αναγκών. Είναι νομίζουμε υπερβολή να διατεθούν 200.000 € από μη ανταποδοτικά κονδύλια, αλλά από την φορολόγηση των δημοτών για μια λεωφορειακή γραμμή, που επαναλαμβάνουμε κανείς δεν γνωρίζει πόσοι θα χρησιμοποιούν.

Τέταρτο: Επίσης κρίσιμο ερώτημα, αφορά τις λεωφορειακές γραμμές 122 και 123. Έγιναν αρκετοί αγώνες από το 2003 έως το 2017 για να επεκταθεί η γραμμή του Ο.Α.Σ.Α. στην Παλαιά Φώκαια και να διέλθει μέσα από την Ανάβυσσο. Κάποιοι συμπολίτες μας ανάλωσαν χρόνο και με την επιμονή τους τα κατάφεραν. Η δρομολόγηση της λεωφορειακής γραμμής Θυμάρι – Κορωπί, δεν θα στερήσει μεταφορικό έργο από τις γραμμές 122 και 123; Πως αποφασίζει ο Δήμος να στερήσει επιβατικό κοινό από έναν κρατικό οργανισμό, ο οποίος διατηρεί μια ελλειμματική υπηρεσία, για την εξυπηρέτηση των δημοτών μας και ειδικά των πλέον αδύνατων οικονομικά που  χρησιμοποιούν τα δημόσια μέσα μεταφοράς;

Πέμπτο: Ουσιαστικά η δρομολόγηση της νέας γραμμής από την Παλαιά Φώκαια έως την Σαρωνίδα, επικαλύπτει την γραμμή του 123, οπότε είναι μάλλον απίθανο να διατηρηθεί, όταν γι΄ αυτήν απαιτείται εισιτήριο 1,40 €, ενώ η νέα γραμμή θα είναι δωρεάν!!!

Έκτο: Και οι δύο λεωφορειακές γραμμές οδηγούν στο ΜΕΤΡΟ, άρα δεν κατανοούμε τι περισσότερο θα προσφέρει η νέα γραμμή; Ο χρόνος που απαιτείται για να φτάσει ο επιβάτης από την Παλαιά Φώκαια στο κέντρο της Αθήνας (Σύνταγμα), μέσω της νέας γραμμής, δεν θα είναι μικρότερος ή θα είναι τουλάχιστον ίσος της διαδρομής του 122, μέσω Ελληνικού. Η διαδρομή μέσω των κωμοπόλεων του Σαρωνικού, θα είναι διάρκειας μίας ώρας και 20 λεπτών τουλάχιστον και θα ακολουθεί η διαδρομή Κορωπί – Σύνταγμα με το ΜΕΤΡΟ, συνολικά 105 λεπτά. Η αντίστοιχη διαδρομή του 122 μέχρι το Ελληνικό είναι 80 λεπτά και 14 λεπτά η διαδρομή Ελληνικό – Σύνταγμα, συνολικός χρόνος 94 λεπτά.   

Έβδομο: Το «δωρεάν» είναι μια πομφόλυγα. Την λεωφορειακή γραμμή που υπόσχεται ο Δήμαρχος θα την πληρώνουν όλοι οι Δημότες μέσω της φορολογίας τους, οι οποίοι θα επιβαρύνονται με 13 € το χρόνο περίπου, ανά οικογένεια. Να θυμηθούμε ότι πρόσφατα ο Δήμαρχος εισηγήθηκε την μείωση των Δημοτικών τελών κατά 2% ή 4 – 5 € το χρόνο, λόγω του πλεονάσματος που απέδωσε η καλή οικονομική διαχείριση. Όμως ούτε οι χρήστες αυτής της λεωφορειακής γραμμής θα την απολαμβάνουν δωρεάν. Σήμερα ένας χρήστης της γραμμής 122 με το ίδιο εισιτήριο των 1,40 € προλαβαίνει σε 90 λεπτά να μετεπιβιβαστεί στο ΜΕΤΡΟ στο σταθμό του Ελληνικού και να ταξιδέψει μέχρι το κέντρο της Αθήνας. Ο χρήστης της νέας λεωφορειακής γραμμής, θα ταξιδέψει μέχρι το Κορωπί «δωρεάν» και στη συνέχεια θα καταβάλει επίσης 1,40 € για να μεταβεί έως το κέντρο της Αθήνας. Άρα το δωρεάν που υπόσχεται ο Δήμαρχος δεν υφίσταται.   

Όγδοο: Η νέα συγκοινωνία, για να φτάσει στον Προαστιακό, θα διέρχεται υποχρεωτικά από τους Δήμους Μαρκοπούλου και Κορωπίου. Θα είναι δωρεάν και η μεταφορά σε επιβάτες που θα επιβαίνουν στα λεωφορεία και από αυτούς τους Δήμους ή θα απαγορεύεται σ΄ αυτούς η χρήση του μέσου;

Ένατο: Ο Δήμος μας, λόγω των μεγάλων αποστάσεων μεταξύ των πόλεων και των δεκάδων οικισμών, έχει απόλυτη ανάγκη καλά οργανωμένης και τακτικής Δημοτικής συγκοινωνίας. Αυτό το πρόβλημα δεν το λύνει η νέα γραμμή που υπόσχεται ο Δήμαρχος, αντιθέτως. Σε σχετική ερώτηση, πως θα χρησιμοποιούν την νέα λεωφορειακή γραμμή οι κάτοικοι των οικισμών που βρίσκονται ανατολικά της λεωφόρου Αναβύσσου – Λαγονησίου, αλλά και οι οικισμοί Καταφύγι, Α.Τ.Ε. Αγιασμόθι, Δροσιά, απάντησε ότι θα δρομολογηθούν Δημοτικά λεωφορεία που θα συναντούν την νέα γραμμή στην διαδρομή της, ώστε να μετεπιβιβάζονται σ΄ αυτήν. Επομένως η νέα λεωφορειακή γραμμή δεν θα εξυπηρετήσει το σύνολο των Δημοτών, αλλά είναι βέβαιο ότι θα απαιτηθεί επιπλέον μεταφορικό έργο από την υπάρχουσα Δημοτική συγκοινωνία, όπως ακριβώς λειτουργεί(;) και σήμερα.

Είναι απορίας άξιο, πως η μειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου αποδέχτηκε την πρόταση και δεν ζήτησε τουλάχιστον περισσότερες διευκρινήσεις. Πως ψήφισε υπέρ της εισήγησης χωρίς να δει την μελέτη σκοπιμότητας, που όπως ισχυρίζεται ο Δήμαρχος υπάρχει, αλλά δεν την δίνει στη δημοσιότητα; Η μελέτη στην οποία αναφέρεται ο Δήμαρχος αφορά τον αριθμό των δρομολογίων (έξη ή επτά ημερησίως) περίπου 5.000 δρομολόγια ετησίως, που θα πληρωθούν με το ποσό των 200.000 €. Η σχετική συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, κράτησε μόλις 3,5 λεπτά (δείτε το video) με την παρουσία μόλις δέκα δημοτικών συμβούλων (τους μετράει στο video η πρόεδρος).

Κατανοούμε ότι στην ανάγκη εξυπηρέτησης της λαϊκίστικης πολιτικής της, στο να ανταγωνίζεται τον Δήμαρχο, σε ότι είναι «δωρεάν», η μειοψηφία «παρέλειψε» να ασχοληθεί με το θέμα. Αλλά εφόσον δεν ασχολείται σοβαρά με μείζονα ζητήματα του Δήμου μας όπως π.χ. το αποχετευτικό, τα κοιμητήρια, γιατί να ασχοληθεί με το συγκοινωνιακό;   

Η πρότασή μας για την επίλυση του συγκοινωνιακού προβλήματος του Δήμου μας είναι συγκεκριμένη.

  • Σύνταξη μελέτης σκοπιμότητας καθώς και συγκοινωνιακή μελέτη για δημοτική συγκοινωνία, που θα πιστοποιεί τον αριθμό των χρηστών την χειμερινή και την θερινή περίοδο, αλλά και το πραγματικό κόστος αυτού του έργου.
  • Διεξαγωγή διαγωνισμού μεταξύ των μεταφορικών φορέων δημόσιων και ιδιωτικών για την δημιουργία Δημοτικής συγκοινωνίας που θα εξυπηρετεί όλους ανεξαιρέτως τους οικισμούς και την επικοινωνία τους με τα Καλύβια.
  • Τα δρομολόγια αυτά θα πρέπει να μεταφέρουν το επιβατικό κοινό για μετεπιβίβαση στις λεωφορειακές γραμμές 122 και 123.
  • Να υπάρχει ελάχιστο εισιτήριο που θα καλύπτει τουλάχιστον το κόστος λειτουργίας.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η «νέα» λεωφορειακή διαδρομή που υποσχέθηκε ο Δήμαρχος προς το Κορωπί, έχει πολλές λακκούβες και θα ήταν φρόνιμο να δώσει επαρκείς εξηγήσεις ή να τροποποιήσει τα σχέδιά του.


ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Το παρόν διαδικτυακό μέσο ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει περί των επωνύμων ή ανωνύμων σχολίων που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

6 Σχόλια to “Θυμάρι – Κορωπί. Mία διαδρομή λεωφορείου γεμάτη λακκούβες”

  1. Ο/Η ΓΙΩΡΓΟΣ λέει:

    Μήπως πίσω από αυτό το ρεπορτάζ εναντίων της δημοτικής συγκοινωνίας κρύβονται τα οικονομικά συμφέροντα των πανάκριβων ιδιωτικών κτελ που δεν θέλουν να αναπτυχθεί η δημοτική και η δημόσια συγκοινωνία για να έχουν το ιδιωτικό μονοπώλιο και τα πανάκριβα εισητήρια;

    • Ο/Η Αττικός Παρατηρητής λέει:

      Τι δεν έχεις καταλάβει αγαπητέ αναγνώστη;
      Ότι ακριβώς αυτά τα ΚΤΕΛ θα αναλάβουν το δρομολόγιο, με χρήματα (200.000 €) που θα πληρώσει ο Δήμος, το κατάλαβες;
      Το ότι η Δημοτική αρχή ενδεχομένως να θέλει να χρηματοδοτήσει αυτά τα ιδιωτικά μονοπώλια που αναφέρεις, το κατάλαβες;
      Ότι αυτά τα χρήματα θα τα πληρώνουν ΟΛΟΙ οι δημότες (περίπου 14 € ετησίως ανά οικογένεια) και όχι μόνο οι χρήστες της συγκοινωνίας, το κατάλαβες;
      Ότι το δρομολόγιο αυτής της συγκοινωνίας δεν εξυπηρετεί ΚΑΘΟΛΟΥ τους περισσότερους οικισμούς του Σαρωνικού (Καταφύγι, ΑΤΕ, Αγιασμόθι, Δροσιά, Φέριζα, Άνω Λαγονήσι, Όλυμπος), το κατάλαβες;
      Το ότι η μεταφορά επιβατικού κοινού προς το Κορωπί, στερεί πελάτες από την δημόσια συγκοινωνία 122 και 123, το κατάλαβες;
      Το ότι ο χρήστης που θα πηγαίνει στην Αθήνα μέσω Κορωπίου θα πληρώνει και αυτός 1,40 € εισιτήριο, όπως και ο χρήστης του 122, το κατάλαβες;
      Αν δεν κατάλαβες τίποτα απ΄ όλα αυτά, τότε έχεις πρόβλημα και πρέπει να το κοιτάξεις.

  2. Ο/Η Sophia λέει:

    «Η λειτουργία της δημοτικής συγκοινωνίας του δήμου Σαρωνικού αποσκοπεί, μεταξύ άλλων, στη βελτιστοποίηση της σύνδεσης των περιοχών του δήμου, τόσο με το κέντρο του στα Καλύβια, όπου βρίσκονται το Δημαρχείο και το Κέντρο Υγείας, όσο και μεταξύ τους.» αναφέρει το δελτίο τύπου του ΟΑΣΑ.
    Ως δημότης Σαρωνικού,χωρίς την δυνατότητα χρήσης ΙΧ όσες φορές προσπάθησα να μετακινηθώ με τα μέσα μεταφοράς που ήδη υπάρχουν στην περιοχή υπέμεινα τεράστια ταλαιπωρία. Οι αποστάσεις είναι απίστευτες.Οι περιοχές απομονωμένες μεταξύ τους ως να ζούν στο παρελθόν των μικρών κοινοτήτων και των παλαιών ξεχωριστών δήμων. Τόσο ξεχωριστών όμως που κανείς νομίζει ότι άλλο είναι για παράδειγμα το Λαγονήσι και άλλο τα Καλύβια. Δεν ξέρω γιατί δεν θα έπρεπε να βρεθεί λύση και για την σύνδεσή μας με τον Προαστιακό με αντίστοιχη λεωφορειακή γραμμή; Γιατί θα πρέπει να ζούμε απομονωμένοι στο «χωριό» μας όταν έχουμε Διεθνή Αερολιμένα σε απόσταση 15 χιλιομέτρων από τον δήμο μας; Αν η νέα προταθείσα γραμμή δεν λύνει το πρόβλημα όπως λέτε, αν τα χρήματα που πρέπει να διατεθούν δεν υπάρχουν, αν όλα είναι μια ουτοπία τότε κακώς φλυαρούμε εδώ. Σωστότερο μάλλον θα ήταν να ψάξουμε και λίγο πιο πάνω αυτό το θέμα. Στους αρμόδιους φορείς και τους οργανισμούς που ενώ λένε πως υφίστανται για το δημόσιο συμφέρον μας έχουν γραμμένους στα παλαιότερα των υποδημάτων τους. Τελευταία μάλιστα στο δήμο Σαρωνικού γίνεται να φάινεται ότι όλοι οι άλλοι εκτός από τον δήμαρχο γνωρίζουν, πράττουν, επιχειρούν σωστά. Οι λακκούβες λοιπόν που αναφέρετε είναι μεγαλύτερες στο «οι άλλοι γνωρίζουν καλύτερα». Σαφώς και πρέπει να έχουμε λεωφορειακή γραμμή που να μας συνδέει και με τον προαστιακό γιατί μέχρι το Σύνταγμα που αναφέρετε μπορούμε να έχουμε επαφή και με το βόρειο κομμάτι της Αττικής αλλά και με τους σταθμούς που εξυπηρετεί ο προαστιακός και εκτός Αττικής και ας μην είναι δωρεάν η μετακίνησή μας. Από τον προαστιακό στα Καλύβια κύριε Φραγκόπουλε πληρώνω για ταξί 15Ευρώ όταν δεν έχω κάποιον δικό μου να με μεταφέρει!Κάποιες φορές και τα σχέδια για μια μεγάλη και σύγχρονη πόλη είναι καλά. Να φοβόμαστε αυτούς που δεν έχουν σχέδια αλλά σχεδίες….

    • Ο/Η Αττικός Παρατηρητής λέει:

      Κυρία Διγενή, επειδή φαντάζομαι ότι διαβάσατε το άρθρο μέχρι τέλους, θα διαπιστώσετε ότι υπάρχει πρόταση για την σύνδεση των Καλυβίων με τις νότιες περιοχές του Σαρωνικού. Αντίθετα η πρόταση του Δημάρχου δεν λύνει αυτό το πρόβλημα για όλους τους οικισμούς που βρίσκονται στην ανατολική πλευρά του Δήμου.
      Η σύνδεση με τον Προαστιακό δεν προσφέρει τίποτα περισσότερο απ ότι η σύνδεση με το ΜΕΤΡΟ. Ο Προαστιακός δεν πηγαίνει στο κέντρο της Αθήνας όπως το ΜΕΤΡΟ,και αυτό υπάρχει ήδη μέσω του 122.
      Τέλος δεν νομίζω ότι χρειάζεται ένα λεωφορείο κόστους 200 χιλ. Ευρώ επειδή μπορεί να εξυπηρετεί εμένα που θα το χρησιμοποιήσω 1 η 2 φορές το χρόνο.
      Αυτή είναι η δική μου γνώμη.
      Υπάρχουν και κάποιοι ακόμα στοιχεία στα οποία δεν μπορώ να αναφερθώ δημοσίως. Μπορώ όμως να τα εμπιστευτώ σ εσάς κατ ιδίαν
      Ευχαριστώ για την επικοινωνία.
      ΑΓΓΕΛΟΣ ΦΡΑΓΚΌΠΟΥΛΟΣ

      • Ο/Η ΣοΣ λέει:

        Μπορεί η προταθείσα και εγκριθείσα γραμμή για εσάς να μην είναι χρήσιμη. Σαφώς και το κόστος είναι σημαντικό αλλά είμαστε ο μόνος δήμος που έχει μείνει πίσω σε έργα και αυτό το γνωρίζετε πολύ καλά. Αν μας δίνεται λοιπόν η ευκαιρία να έχουμε ένα μέσο ακόμα γιατί εμείς πρέπει να λέμε όχι; Να διεκδικούμε πρέπει όχι να τορπιλίζουμε προσπάθειες. Είμαι στην διάθεσή σας να κουβεντιάσουμε όποτε θέλετε γιατί γνωρίζω ότι πριν από την δική μου εκδοτική προσπάθεια είχατε με την έντυπη έκδοση του ΑΤΤΙΚΟΥ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗ αναδείξει πολλά και σημαντικά θέματα που αφορούν την περιοχή και ότι με την εύστοχη πένα σας και τα ρεπορτάζ, τις συνεντεύξεις και τα άρθρα ενημερώνατε επαρκώς για το κάθε τι. Αυτό ακριβώς σέβομαι. Σας ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση, να το φροντίσουμε από κοινού την ερχόμενη εβδομάδα να συναντηθούμε κάποιο πρωινό σε κάποια από τις γειτονιές μας.

Σχολιάστε

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.